با انجام این نکات خجالت کشیدن را ترک خواهید کرد !

دوشنبه 27 اسفند 1397
9:06
senatour


اگر تصمیم تان برای ترک خجالت جدی است بخوانید
ترک خجالت ، خجالت چیست

افراد خجالتی معمولا به علت اضطراب بیش از حد از موقعیت های عمومی دوری می کنند این افراد اگر خجالت را ترک نکنند از بهترین موقعیت های زندگی عقب می مانند.

با انجام این نکات خجالت کشیدن را ترک خواهید کرد !

خجالت کشیدن یا همان چیزی که باعث می شود شما در ارتباط برقرار کردن با دیگران راحت نباشید، تنها یک احساس است.اما اگر به چند نکته توجه کنید،برای همیشه از این حس آزار دهنده رها خواهید شد.افرادی که هرگز از خجالت رنج نبرده اند, نمی دانند که این حس می تواند به ویژه برای فردی در یک موقعیت حرفه ای است, ناتوان کننده باشد.ترک خجالت

اگر کمرویی شما را عقب نگه داشته, یاد بگیرید چطور از کنار آن رد شوید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.خجالت می تواند واقعاً مردم را عقب نگه دارد - تا حدی که کسانی که خجالتی هستند تمایل به اجتناب از موقعیت های عمومی دارند و تا حدودی به این دلیل که اضطراب مزمن زیادی تجربه می کنند.

اگر شما اینگونه هستید, با دانستن اینکه تنها نیستید می توانید راحت باشید - از هر ده نفر، چهار نفر خودشان را خجالتی می دانند.

اما خبر خوب:

خجالت می تواند برطرف شود.با گذشت زمان و تلاش و میل به تغییر, امکان شکستن آن وجود دارد.اگر خجالت شما شدید است, ممکن است به کمک مشاور نیاز داشته باشید, اما بیشتر افراد می توانند بر آن غلبه کنند.

اولین قدم خود را در کنار گذاشتن خجالت از این تکنیک ها بردارید، تا به شما کمک کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

خجالت چیست

چگونه خجالت کشیدن را ترک کنیم؟

1. مدام درباره آن صحبت نکنید و به کسی نگویید:

نیازی به تبلیغ خجالتتان نیست. افرادی که به شما نزدیک هستند, می دانند و دیگران ممکن است حتی فرصتی برای توجه داشته باشند. ممکن است برای شما قابل رویت نباشد.

2. سبک خود را نگه دارید و ادامه دهید:

اگر دیگران باعث خجالت شما می شوند, لحن خود را عادی نگه دارید. اگر بخشی از بحث هستید,آرام به صحبتتان ادامه دهید.

3. لحن خود را تغییر ندهید:

اگر وقتی ناراحت هستید سرخ می شوید, آن را با خجالت یکی نکنید. بگذارید همینگونه بماند و بگویید:" من همیشه زود سرخ می شوم. "

ترک خجالت

مراحل کنار گذاشتن و ترک خجالت

4. از برچسب زدن اجتناب کنید:

خود را خجالتی نشان ندهید.بگذارید به عنوان فردی منحصر به فرد تعریف شوید نه با یک ویژگی بد.

5. خود خرابکاری را متوقف کنید:

گاهی اوقات ما واقعاً بدترین دشمن خودمان هستیم.اجازه ندهید حس درونیتان شما را زمین بزند.به جای آن, قدرت آن صدا را آنالیز کنید تا بتوانید خنثی نمایید.

6. نقاط قوت خود را بشناسید:

لیستی از تمام ویژگی های مثبت خود تهیه کنید - از یک دوست یا عضو خانواده تان بخواهید که به شما کمک کنند.بگذارید به شما یادآوری کند که چقدر ویژگی خوب و مثبت دارید.

عکس خجالت کشیدن

7. روابط خود را با دقت انتخاب کنید:

افراد خجالتی تمایل به دوستی کم تر اما عمیق تر دارند, به این معنی که انتخاب دوست یا شریک, برایشان مهم تر است.زمانتان را به افراد زندگیتان بدهید که پاسخگو, گرم و دلگرم کننده هستند.

8. اجتناب از قلدری و اذیت:

همیشه تعداد کمی از افرادی وجود دارند که تمایل به اذیت و تمسخر کردن بقیه دارند.فاصله تان را با این افراد حفظ کنید.

9. مراقب باشید:

بیشتر ما برای خودمان سخت ترین هستیم, بنابراین عادت به مشاهده و نظرات بر دیگران را داریم. پیش از این هم در نمناک گفتیم که ممکن است متوجه شوید که دیگران از علائم ناامنی خودشان رنج می برند و تنها نیستید.

10. به یاد داشته باشید که یک لحظه بد به معنای روز بد نیست:

به خصوص زمانی که شما زمان زیادی را در ذهنتان سپری می کنید, همانطور که افراد خجالتی این کار را انجام می دهند, راحت می توانید این کار را انجام دهید, و به این فکر کنید که خجالت شما تمام اتفاقات را خراب می کند.

11. تصورات خودتان را فریاد بزنید:

افراد خجالتی گاهی این احساس را دارند که توسط بقیه مورد قبول نیستند و رد می شوند، حتی وقتی واقعا اینگونه نیست.افراد ممکن است حتی خیلی بیشتر از چیزی که خودتان برای خودتان ارزش قائلید به شما اعتبار دهند.

12. به ترس هایتان زل بزنید:

گاهی اوقات وقتی وحشت زده اید, بهترین کاری که باید بکنید این است که با آن مواجه شوید.اگر میترسید, به آن خیره شوید و تکیه دهید.

13. رویش اسم بگذارید:

لیستی از همه نگرانی هایتان تهیه کنید.آن ها را نامگذاری کنید, برنامه ریزی کنید که حذفشان کنید و به جلو حرکت کنید.

رنج بردن از خجالت نباید شما را از موفقیتی که به دنبال آن هستید، دور کند, پس این ابزارهای ساده را امتحان کنید - در واقع, آن ها تکنیک های خوبی برای امتحان این هستند که آیا واقعا خجالتی هستید یا خیر.

14. با اعتماد به نفس عمل کنید:

اعتماد بنفس با عمل, یادگیری و استادی حاصل می شود.یادتان می آید که چگونه دوچرخه سواری را یاد گرفتید؟اولش وحشتناک بود, اما بعد از اینکه به دنبال آن رفتید, آن را امتحان کردید و اعتماد به نفس داشتید، توانستید انجامش بدهید.

اعتماد اجتماعی نیز همین کار را می کند.احساس اضطراب مشکل نیست، اجتناب از تعاملات اجتماعی مشکل است.

15.درگیر شدن:

درگیر شدن، به معنی شرکت در صحبت های کوچک است و با غریبه ها در همه جا, مغازه ها, رویدادهای ورزشی و باشگاه صحبت کنید.علاوه بر این, به افرادی که به آن ها علاقمند هستید، بیشتر نزدیک شوید و با آنها حرف بزنید.

زندگی کوتاه است.چه کسی اهمیت می دهد؟هفت میلیارد نفر در این سیاره زندگی می کنند.شما نباید از همه آن ها خوشتان بیاید یا دوستشان داشته باشید.کمی ریسک کنید و خود را برای ملاقات و معاشرت با افراد مختلف آماده کنید.

16. چیزهای جدید را امتحان کنید, حتی اگر شما را نگران می کنند:

به یک باشگاه, یک تیم ورزشی, یا کلاس انگلیسی بپیوندید.یک پروژه جدید انتخاب کنید, کاری دشوار را در محل کار داشته باشید و به عهده بگیرید, یا یک مهارت جدید یاد بگیرید.کاری بکنید که از حیطه راحتی خود خارج شوید.

17

. حرف بزنید:

در هر فرصتی، شروع به تمرین سخنرانی و یا صحبت و داستان سرایی کنید.در مورد تمام حیطه های زندگیتان صحبت کنید.چه در کار با دوستان, با غریبه ها, یا پیاده رفتن از خیابان, می توانید آزادانه صحبت کنید.

اجازه دهید صدا و ایده های شما شنیده شود.مردم مطمئن نیستند که چه چیزی می خواهند بگویند.آن ها به خاطر این که می خواهند سهم خود را به اشتراک بگذارند, درگیر می شوند و با دیگران ارتباط برقرار می کنند.

شما هم می توانید این کار را بکنید. اضطراب و خجالتی بودن، دلیلی برای ساکت ماندن نیستند.

18. خودتان را آسیب پذیر کنید:

ترس از قضاوت باعث اضطراب اجتماعی و خجالت کشیدن می شود. تنها راه غلبه بر این ترس این است که خود را آسیب پذیر سازید.این کار را با افرادی انجام دهید که به آن ها نزدیک هستید و می توانید اعتماد کنید.

ممکن است هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر لذت ببرید.این کار باعث افزایش اعتماد به نفس و تعاملات اجتماعیتان می شود.آسیب پذیر بودن نیازمند تمایل به اجازه دادن به دیگران است.

به کسی که هستید افتخار کنید.اصیل و آسیب پذیر بودن اغلب کیفیتی است که دیگران بیشتر در مورد شما تحسین خواهند کرد.


[ بازدید : 3305 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
این وبلاگ بیشتر جنبه ی وبلاگ تفریحی دارد و فعالیت هایش بیشتر موضوعات طنز بیوگرافی و عکس افراد مشهور اخبار جدید و...می باشد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ سناتور است. || طراح قالب avazak.ir