بیماری عجیب این نوزاد آمریکایی که مغز ندارد! +تصاویر

شنبه 11 مهر 1394
19:57
senatour

بیماری عجیب این نوزاد آمریکایی که مغز ندارد! +تصاویر

gcuvoanm6e5g74k68o

بیشتر نوزادانی که با این اختلال زاده می‌شوند، مرده به دنیا می‌آیند؛ گرچه استثنا نیز وجود دارد. تصاویر زیر مربوط به کودکی آمریکایی است که به این بیماری مبتلاست و در کمال تعجب بعد از .....ادامه رو برو

بیماری عجیب این نوزاد آمریکایی که مغز ندارد!

بیشتر نوزادانی که با این اختلال زاده می‌شوند، مرده به دنیا می‌آیند؛ گرچه استثنا نیز وجود دارد. تصاویر زیر مربوط به کودکی آمریکایی است که به این بیماری مبتلاست و در کمال تعجب بعد از مدت‌ها هنوز زنده مانده است.

با خواندن تیتر این گزارش ممکن است تصور کنید که صحبت ما در مورد عقب ماندگان ذهنی است اما واقعا قرار است در مورد کودکانی بگوییم که واقعا از نظر فیزیکی و طبیعی چیزی به نام مغز در سر آنها نیست!

آنانسفالی نام یکبیماری عجبو البته نادر است. اختلال مغزی ناشی از نقص در کانال عصبی بوده و به دلیل عدم بسته‌شدن انتهای کانال عصبی پدید می‌آید. این اختلال در سن بارداری ۲۳ و ۲۶ روز ایجاد می‌شود و معمولاً باعث عدم تشکیل قسمت اعظم مغز، جمجمه و پوست سر در این نوزادان می‌شود. کودکان با این اختلال فاقد بخش جلوی مغز و نیمکره‌های مغزی بوده و دچار سطح بالای اختلال شناختی و درکی می‌باشند و آن مقدار بافت مغز که باقی‌مانده و نمایان است با استخوان جمجمه پوشیده نشده‌است.

بیماری عجیب این نوزاد آمریکایی که مغز ندارد! +تصاویر

de20yx1nydo45jim410p

واژه آنانسفالی از کلمه یونانی به معنای «بی‌سری» گرفته شده. هرچند کودکانی که دچار این اختلال هستند، تنها فاقد بخش قدامی مغز هستند، اما این قسمت، بزرگترین بخش مغز است که عمدتاً حاوی نیمکره‌های مغزی و نئوکورتکس است و مسئول قوای شناختی عالی یعنی تفکر شناخته می‌شود. بیماری عجیب بیشتر نوزادانی که با این اختلال زاده می‌شوند، مرده به دنیا می‌آیند؛ گرچه استثنا نیز وجود دارد.

gcuvoanm6e5g74k68o

تصاویر زیر مربوط به کودکی آمریکایی است که به این بیماری مبتلاست و در کمال تعجب بعد از مدت‌ها هنوز زنده مانده است. پدر و مادر این کودک در زمان بارداری متوجه نقص عضو آن شدند اما به رغم پیشنهاد پزشکان از سقط جنین صرف نظر کرده و اجازه دادند فرزندشان متولد شود:

4i4u3slzycci7iqssi

5kxfh0rgpz3v4jqa670

v912wl5a3hyh5l38tj8

qxurauh6badxjidhc4ko


[ بازدید : 1520 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
الینا1394/7/24 ساعت 10:16
آخی نازی، خدابه مادرپدرش صبر بده
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
این وبلاگ بیشتر جنبه ی وبلاگ تفریحی دارد و فعالیت هایش بیشتر موضوعات طنز بیوگرافی و عکس افراد مشهور اخبار جدید و...می باشد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به وبلاگ سناتور است. || طراح قالب avazak.ir